Waarom moet je je account verifiëren bij een online casino?

Wanneer je vaker bij een online casino gespeeld hebt, en je een uitbetaling aangevraagd hebt, dan is de kans groot dat je hier al mee te maken hebt gehad, het verifiëren van je casino account. Maar waarom is het nodig om je casino account te verifiëren en hoe gaat dit in zijn werk? In dit artikel duiken we hier dieper op in en vertellen we je alles wat je hierover moet weten!

Waarom vraagt een casino je account te verifiëren?

Sommige spelers hebben het idee dat een online casino niet wilt uitbetalen wanneer ze vragen om je spelersaccount te verifiëren. Dit is absoluut niet waar. Een online casino is verplicht om jouw identiteit vast te stellen. Vaak hoef je pas je account te verifiëren wanneer je een uitbetaling aanvraagt, maar bij sommige online casino’s moet je dit al doen wanneer je er een account aanmaakt.

Wanneer je bij een online casino speelt, dan wil je alleen bij een betrouwbaar en veilig casino spelen. En momenteel zijn veilige casino’s de casino sites die beschikken over een MGA licentie. Deze instantie hanteert zeer strenge eisen aan de online casino’s om de veiligheid te waarborgen voor de spelers van de casino sites. Eén eis is dat wanneer spelers een bedrag van €2300,- of meer willen uitbetalen, het spelersaccount geverifieerd dient te zijn. Om je account te verifiëren zal je een aantal documenten moeten opsturen. Wanneer je account geverifieerd is, dan zal je dit nooit meer opnieuw hoeven te doen.

Welke documenten moet je insturen?

Wanneer er gevraagd wordt om je casino account te verifiëren, dan worden doorgaans de volgende documenten opgevraagd:

  • Een koppie van je paspoort of identiteitskaart.
  • Een rekening waarop je adres staat.
  • Een kopie van een bankpas of schermafbeelding van je bankrekening.

Een online casino vraagt de bovenstaande documenten op om er zeker van te zijn dat de speler oud genoeg is om te gokken, echt is wie die zegt dat die is, en om misbruik en identiteitsfraude tegen te gaan. De verificatie van het spelersaccount is dan ook echt voor de veiligheid van de speler.

Veilig je documenten insturen

Speel je bij een betrouwbaar online casino dan kan je er van uitgaan dat je gegevens zorgvuldig worden behandeld, en dat derde hier absoluut niet bij kunnen komen. Toch is het verstandig om zelf nog wat maatregelen te nemen waardoor je de kans op identiteitsfraude wegneemt. Wanneer je een kopie van je paspoort, bankpas en rekening opstuurt dan is het verstandig om er een aantekening op te zetten, zoals hieronder afgebeeld. Wanneer je een aantekening over deze kopieën zet, dan kunnen deze nooit gebruikt worden voor malafide praktijken.

kopie paspoort voorbeeld

Hoe lang duurt het om een account te verifiëren?

Hoe lang het duurt verschilt een beetje per online casino. Vaak duurt het verifiëren van een casino account niet meer dan een dag. Het kan natuurlijk voorkomen dat de documenten die je opgestuurd hebt niet helemaal aan de wens van het casino voldoen en je gevraagd wordt opnieuw een document toe te sturen. Dit is vaak het geval als bepaalde informatie niet goed te lezen is.

Bij veel casino’s is het mogelijk om meteen na het aanmaken van een account je account te verifiëren. Wij raden je aan dit te doen, aangezien je vervolgens uitbetalingen direct kunt laten uitbetalen en dan niet hoeft te wachten op het verificatie proces.

Voorkom problemen, vul alles na waarheid in

Zorg ervoor dat wanneer je een account aanmaakt alle informatie die je opgeeft juist is. Dit voorkomt een hoop gezeur. Maak je een kleine type fout bij het invullen van je gegevens dan zal een betrouwbaar online casino hier uiteindelijk niet zo moeilijk om doen. Maar vul je echt verkeerde gegevens in dan zal dit het bij het verifiëren van je account uitkomen en is de kans groot dat je account gesloten wordt, en je eventuele winsten niet uitbetaald krijgt. Zorg er dan ook altijd voor dat je je gegevens naar waarheid invult!